mandag 22. november 2010

Origami..



En liten hvit origami-fugl som fikk følge med fra barnehagen, satt meg på denne ideen..
Har laget noen vimpler til nå, men hvorfor ikke gjøre det samme med fugler?!






Har ikke bestemt meg enda om pip pipene skal henge HER, eller..


HER..



Oliver som er blitt veeeldig selektiv på både form og farger, fikk disse..De henger uansett høyt opp under taket når han kommer hjem i dag, så da ser han sikkert ikke at det er tegn til blomster på den ene;)




Jeg brukte en blanding av tykt og tynt papir. Anbefaler å finne en skarp, stor nål for å trekke gjennom hyssingen.. God mandags til deg!



21 kommentarer:

  1. nice.

    god ide til utbytting av vimplene.. selv om jeg ikke er helt lei de enda..

    SvarSlett
  2. kjempeidé! den skal jeg jammen prøve meg på. må bare lære å brette fugler først..

    SvarSlett
  3. Flinke du, det ble knallfint:) Jeg har ikke klart å knekke origamikoden. Jeg kommer som regel godt i gang, men mine bretta ark blir aldri til fugler. Du har ikke linken til en lettforståelig "oppskrift"?

    SvarSlett
  4. For en god ide! Det ble kjempefint. Jeg driver også på med noen vimple-alternativ. Kjekt å pusle nå om høsten.
    Klem

    SvarSlett
  5. Så gøy at dere likte den:)) Sissel: Jeg fulgte denne videoen første gangen: http://www.youtube.com/watch?v=EZbZJEgFEDw

    SvarSlett
  6. KJempe fint ble det :D digger origamifugler ;D

    SvarSlett
  7. Kule fugler og skjønner farger! Flink og inspirerende!!

    SvarSlett
  8. Super ide! det ser knallbra ut!! gøy med masse farger og mønster.
    god kveld
    klem Kristina

    SvarSlett
  9. Så fine! Lurt tips:)
    Lurt å la de henge høyt når poden kommer hjem, har en som er akkurat lik...iallefall angst for blomster;) Og det bare i en alder av 4 år... Hehe;)

    SvarSlett
  10. Dette var lekkert!! Så nydelige bilder.

    SvarSlett
  11. Så fine!! Jeg har også laget origami fugler som uroer, morsomt er det:)

    SvarSlett
  12. Nydelige ble de. Så fint kommet på å lage dem til sånn lang rekke.. :D

    SvarSlett
  13. fantastisk flott blogg du har!
    du tar så fine bilder, og sååå fine ideer du kommer med her.
    jeg har en hel bok om origami, og ser nå ingen grunn til at den skal ligge å støve ned lenger. akkurat den motivasjonen jeg trengte ;) har alltid drømt om et juletre fullt av hvit origami....kanskje i år, kniiis.
    Takk for titten, hit kommer jeg gjerne igjen!
    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  14. Kjempefine! Jeg kan ikke lage fugler, men er ganske god på frosker... Men å henge frosker rundt om ville ikke hatt samme effekten ;D Men det er gøy å få de til å sprette når en trykker dem på rumpen :))
    En fin-fin tirsdagskveld til hele familien Pøbel <3

    SvarSlett
  15. Nydelig! Har så lyst til å få laget noen slike selv! Well done! ;)

    SvarSlett
  16. Så fargerikt og fint det ble :) Jeg ble så glad når du hadde svart sissel med link til youtube ;) jeg vil også prøve !takk for tips .

    Ha en fin dag i morgen :)
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  17. Så superfine! Jeg har alltid væt fascinert av origami, men aldri prøvd det!
    Ha en glad dag!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlett
  18. Det var en god ide! Absolutt noe jeg har lyst til å prøve ut når jeg ser resultatet ditt :)

    SvarSlett
  19. Så fine origamifugler - dette var inspirerende! Jeg har nettopp kjøpt meg massevis av mønstret papir fra Norway Design i Oslo, og klør i fingrene etter å gjøre morsomme ting med papiret:-) Mon tro om ikke biblioteket har bøker med origami..? Ellers tusen takk for beøk og hyggelig kommentar på bloogen min:-)
    //Strikkefanten//

    SvarSlett
  20. Hei!

    Det ble skikkelig fint :) Jeg plagdes litt med å få mine fugler til å henge fint på snoren den gang jeg prøvde dette, men man kan jo henge de for seg selv fra taket også, eller lage en uro.
    Jeg har sånn forresten nettopp startet en origamiblogg, og ett av mine første innlegg beskriver hvordan man lager disse tranene :)
    dere finner den her: www.foldyouso.com. ;)

    SvarSlett