tirsdag 18. januar 2011

60-talls museum

Et vennepar overtok dette huset i helgen.. Så og si ALT er fra 60- tallet, og kravet fra eierne var at de overtok en del av innboet også. Kan tenke meg til at disse menneskene hadde det kuleste huset i gaten på den tiden! I kjelleren ble det laget diskotek hvor gamle vinylplater fremdeles står klar til å spilles. Naboer kom til dette såkalte diskoteket, og det går gjetord om de ville festene fra dengang..Artig!




























Dere skulle virkelig VÆRT der, for dette huset MÅ bare oppleves! Hemmelige rom og vegg-til-vegg-tepper i lange baner..


Tusen takk for innspill om male/skal ikke male! Jeg tror jeg hører på flertallet av dere, og avventer litt.. Men lampeskjerm må vi finne:)







17 kommentarer:

  1. Hærligenminhet så heldige!!!
    For ein drøm å få overta et sånt hus med dei møblene!
    *sukk*

    Gratulera med å nesten komma te NIB finalen og da, kjekt :o)

    SvarSlett
  2. Haha, FOR et hjem!!! Blir spennende å se hva de gjør og hva som beholdes, hvis du viser fram det :)

    SvarSlett
  3. WOW for noen fantastiske bilder! Det er vell enhver loppisentusiast sin drøm og overta noe sånt! Fargene og tapeten er jo helt oppdaterte også ;) Siw

    SvarSlett
  4. Fantastisk hjem! Utrolig morsomt med litt forhistorie :-) Så kan en jo bare se for seg hva som skjedde der inne :-) Å få overta ett hus MED møbler og stæsj må jo bare være lykken, nesten som å eie ett lite loppemarked !!

    De turkise flisene på kjøkkenet tror jeg at jeg hadde hatt tungt for å kvitte meg med.. ♥

    Forresten kjempekjekt at du har tatt turen innom bloggen min, og såå gøy å finne din blogg. Kjempefin.. Kaia sitt barnerom er så utrolgi kreativt og fint. Hadde fotjent en finaleplass i mine øyne ;-)

    Satser på en skikkelig bra sammenkomst på innflytningsfesten. T-A har vært her i dag og gått igjennom tegninger med Henrik.. jeg vet ikke helt hvem av dem som var mest ivrig jeg.. sukk, gutter.. jeg kommer gjerne på banen når alt står klart til møblering og stæsjing :)

    Klem fra Ida

    SvarSlett
  5. Oi, så stilig!!! Den sofaen!!!! ;) Hehe!! De skulle hatt en blogg så vi kunne sett utviklinga!! :) Moro at vi begge var med i barneromgalleriet da! Ikke verst bare det syns nå jeg;) KLEM!!

    SvarSlett
  6. F a n t a s t i s k :D

    Klemklem

    SvarSlett
  7. Utrolig! Å overta et hus eller en leilighet med et slikt inventar skjer nok ikke hver dag : ) Veldig morsomt å se : )

    SvarSlett
  8. Guri malla for en opplevelse det må være å få gå inn i dette eldoradoet av farger, mønstre og 60- talls stil:) Blir litt av ei utfordring å rydde dette huset da:) Noe må sikkert gjøres for at de nye beboerne blir fornøyde;)

    Onsdagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  9. Oj, oj, litt av et hus det der! Og så utrolig masse kult:)

    SvarSlett
  10. fantastiske bilder!
    takk for reise tilbake i tid
    og muligens litt inspirasjon:-)

    SvarSlett
  11. Retro hevven ;) Her var det mye snadder , tipper at noe må gjøres,men jeg hadde beholdt mye !
    Takk for titten .

    Ha en super dag :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  12. Kult:) skulle ønske jeg hadde hatt noen av tingen fra det huset:)

    SvarSlett
  13. stilig :D får håpe at de som tok over huset har retro stil da :D

    SvarSlett
  14. Herregud, er jo nesten bare å flytte rett inn der:-) Tenk å få gå på skattejakt der!

    Gratulerer med hederlig omtale på NIB-bloggen! Syns Kaia sitt rom godt kunne fått en finale-plass, men artig at det ble vist frem litt ekstra i hvert fall!

    Klem, Elin

    SvarSlett
  15. Skal si du har klart å fremstille vårt nye hjem godt. Og det skal sies at du er en veldig flink fotograf:) Det er litt av en utfordring å beholde særpreget til huset, samtidig som man skal ´freshe´ det opp. Men stikkordet er vel å bruke tiden og gode råd som hjelp. Jippiii, vi er huseierer:)
    g

    SvarSlett
  16. Rått hus!
    For en fargefest :P

    SvarSlett